Одеський КВУ: пропозиція звільняти голів громад за відсутність відповідей на запити - дискримінаційна
Ініціатива сімох народних депутатів України, зафіксована у законопроєкті №9303, дискримінує місцеве самоврядування. Таку думку висловив голова Одеської обласної організації ВГО "Комітет виборців України" Анатолій Бойко.
На його думку, народним депутатам натомість варто зосередитись на комплексному аналізі стану та викликів дотримання права на доступ до публічної інформації з боку всього кола розпорядників, а не тільки міських, селищних та сільських голів:
"Потрібно розробити та домогтися впровадження програми реагування на ці виклики та забезпечення належних стандартів доступу до публічної інформації. А ще - до речі - розкрити повну інформацію про діяльність нардепів на сайті Верховної Ради, аби продемонструвати прозорість і подати належний приклад", - вважає він.
На його думку, запропоноване покарання не відповідає порушенню ані за тяжкістю, ані за суттю, адже якщо мер не відповідає на запит, то це порушення інтересів окремої особи, а якщо його звільняють - це впливає на інтереси всієї громади:
"По-друге, це дискримінація ОМС. Чому така відповідальність тільки для місцевого самоврядування? Хіба такі ж порушення не вчиняють державні органи влади? Президент, Кабмін тощо? І, по-третє, тут взагалі є ознаки конфлікту інтересів, коли депутати намагаються використати свої законотворчі повноваження для забезпечення власних інтересів", - переконані в Одеському КВУ.
Автори законопроєкту пропонують, зокрема доповнити підстави дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови (частина 1 статті 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»), а саме:
- набрання законної сили рішення суду, яким встановлено факт ненадання або надання неточної та неповної інформації на запит на отримання інформації, яка є публічною в розумінні Закону України "Про доступ до публічної інформації";
- набрання законної сили рішення суду про притягнення його до відповідальності за правопорушення, передбачене статтею 188 (19) Кодексу України про адміністративні правопорушення.