Результати спостереження старту виборчої кампанії в Одеській області

17 September, 00:00

За результатами моніторингу, Одеська обласна організація Комітету виборців України КОНСТАТУЄ:

 Станом на 10 вересня 2014 року жодна політична партія не зареєструвала свій виборчий список. В Одеській області зареєстровано 14 кандидатів в народні депутати в мажоритарних округах, всі в якості самовисуванців. Четверо з зареєстрованих кандидатів є народними депутатами Верховної Ради поточного скликання, яких обрали в тих самих виборчих округах від Партії Регіонів.

• Початок виборчої кампанії в Одеській області ознаменувався агітаційним фальстартом, оскільки ряд політичних сил і потенційних кандидатів в депутати де-факто розгорнули активну агітаційну кампанію, не дочекавшись офіційної реєстрації в ЦВК. В той же час, Закон «Про вибори народних депутатів України» дозволяє агітацію в рамках виборчого процесу тільки після офіційної реєстрації партії/кандидата в якості суб`єкта виборчого процесу і забороняє її до цього моменту.

 •   Політичні партії і потенційні кандидати активно використовують зовнішню агітацію, місцеві ЗМІ для розповсюдження інформації про свою діяльність, яка носить прихований агітаційний характер (зокрема, в округах № 140, 141 і 144).

 •   Зі стартом виборчої кампанії значне розповсюдження отримала діяльність потенційних кандидатів, яка носить прихований агітаційний характер, супроводжується безкоштовним наданням виборцям, закладам і організаціям послуг або матеріальних цінностей, що заборонено діючим законодавством.

Матеріальне «заохочення» виборців відбувається, переважно, діючими народними депутатами в їхніх виборчих округах. В особливо великих масштабах діяльність, яка має ознаки непрямого підкупу виборців, розгорнув, вже зареєстрований кандидатом в народні депутати по округу № 139 (Роздільна), Олександр Пресман. Також зафіксовано надання фінансової допомоги через благодійні фонди та від приватних осіб.

Одеська обласна організація КВУ закликає кандидатів та потенційних кандидатів відмовитися від незаконих способів впливу на волевиявлення виборців. Крім того, ми підкреслюємо, що надання «матеріальної допомоги» діючими народними депутатами, які планують балотуватись в рамках поточної виборчої кампанії, своїм  округам є неприпустимою зі стартом виборчої кампанії, так як несе в собі ознаки непрямого підкупу виборців.

  •   Зафіксовані випадки участі чиновників в діяльності, яка носить агітаційний характер, а також працівників закладів, які фінансуються з державного бюджету.

 Одеська обласна організація КВУ закликає чиновників, а також працівників закладів державної або комунальної власності відмовитись від участі в заходах, які носять характер скритої агітації.

 •  П`ятого вересня ЦВК сформувала окружні виборчі комісії. Найбільше представників в комісіях Одеської області отримала ВО" Свобода". Суб`єкти надання кандидатур в окружні виборчі комісії отримали приблизно рівне представництво членів, які займають керівні посади.

 •  Всі ОВК Одеської області провели свої засідання вчасно (не пізніше 8 вересня), на яких члени комісій прийняли присягу. Практично всі засідання відбулись при наявності кворуму в комісії. Виключення склала ОВК № 138 (смт Ширяєве), на засідання якої зібралось всього 9 членів із 18-ти затверджених. В ОВК 136 (Суворовський р-н, Одеса), 138 (Ширяєве), 142 (Арциз) та 143 (Ізмаїл) засідання відбулось за відсутності голови (в перших двох випадках), секретаря (в третьому випадку), а також заступника голови (в останньому). В двох ОВК області (138, 142) — члени комісії з керівного складу відмовились виконувати свої обов`язки.

•   Найбільш розповсюджені випадки відсутності членів комісій — неможливість повідомити про засідання через відсутність діючих контактних даних або відсутність їх по невідомим причинам. В двох округах є члени комісії, які проживають в інших регіонах, тому вірогідність їх подальшої роботи в складі ОВК невелика.

 •    Найкращу явку продемонстрували члени комісій, які представляють ВО "Батьківщина", ВО "Свобода", "УДАР" і партію «Рідна Вітчизна». Взагалі не з`явились на засідання в жодній із ОВК Одеської області представники партії «Зелені». Вкрай низьку явку продемонстрували представники Радикальної партії Олега Ляшка, Правого Сектору, Зеленої Планети, Партії Пенсіонерів України, Партії зелених України.

 •  Великі побоювання викликає відсутність відповідного досвіду у більшості членів ОВК області. Середня кількість досвідчених членів ОВК по області — 37 %. При цьому, в Одесі і на півночі Одеської області досвід є у більшості членів окружних виборчкомів, в той час, як в центрі та на півдні більшість членів ОВК досвіду немає.

 •  В усіх ОВК області є члени комісій, які протягом трьох останніх виборчих кампаній замінили кандидатів/політичні партії, яких вони представляють. Не виключаючи можливості зміни політичних переваг членами ОВК, КВУ підкреслює більшу вірогідність підкупу місць в ОВК від невеликих партій потенційними лідерами парламентської гонки, що може призвести до значної політизації роботи комісій і порушенню баланса сил.

  • Нажаль, місцеві органи влади в черговий раз продемонстрували вкрай халатне відношення до матеріально-технічного забезпечення виборчого процесу. Зокрема, жодна ОВК в Одеській області не забезпечена повною мірою всією необхідною технікою, меблями і засобами зв`язку. Цілому ряду ОВК області не було надано навіть канцелярського приладдя.  ОВК 137 (Котовськ) не було надано навіть приміщення, яке б відповідало вимогам ЦВК. Хоча закон прямо покладає на місцеві органи влади обов`язки по матеріально технічному забезпеченню роботи виборчих комісій, які б відповідали вимогам ЦВК і ці вимоги не змінювались вже декілька виборчих кампаній підряд, тому органам влади були  відомі терміни початку роботи виборчих комісій.

КВУ закликає місцеві органи виконавчої влади та місцевого самоврядування в найкоротші терміни забезпечити окружні виборчі комісії всім необхідним, а голові Одеської обласної адміністрації взяти це питання під особистий контроль.

Потенційні кандидати

 У всіх округах Одеської області потенційні кандидати в народні депутати розгорнули агітацію передчасно.

Округ № 133 (Київський район, м.Одеса): Дмитро Волошенков ("Сильна Україна") - зовнішня агітація, Вадим Чорний (самовисування) - зовнішня агітація

Округ № 134 (Малиновський район, м.Одеса): Геннадій Чекіта (самовисування) - зовнішня агітація,  Олександр Шеремет ("Сильна Україна") - зовнішня агітація

Округ № 135 (Приморський район, м.Одеса): Сергій Ківалов (самовисування) - зовнішня агітація, Володимир Рондін (самовисування) - зовнішня агітація

Округ № 136 (Суворовський район, м.Одеса): Валентин Скобленко (самовисування / "Морська партія" Сергія Ківалова) - зовнішня агітація, Олександр Сомов (самовисування / ВО "Батьківщина") - зовнішня агітація, Максим Макаренко ("Сильна Україна") - зовнішня агітація, Ігор Лосєв (самовисування) - зовнішня агітація

Округ № 138 (смт. Ширяєве): Іван Фурсін (самовисування) - зовнішня агітація

Округ № 139 (Роздільна): Олександр Пресман - зовнішня агітація

Округ № 140 (Біляївка): Едуард Матвійчук (самовисування) - зовнішня агітація, Олександр Іваницький (самовисування) - зовнішня агітація

Округ № 141 (Татарбунари): Віталій Барвіненко (самовисування) - поквартирна агітація, роздача листівок, агітація в ЗМІ, Сергій Дубовий (ВО" Батьківщина") - поквартирна агітація, зовнішня агітація, агітація в ЗМІ, Іван Карасьов (самовисування) - поквартирна агітація, зустрічі з виборцями, агітація в ЗМІ, Алла Гінак (самовисування) - зовнішня агітація, роздача листівок, поквартирна агітація, зустрічі з виборцями, агітація в ЗМІ, Василь Резніченко (самовисування) - зустрічі з виборцями, Руслан Зозуля (самовисування) - зовнішня агітація, Віктор Андреєнков (ПРУ) - зовнішня агітація, агітація в соціальній мережі.

Округ № 143 (Ізмаїл): Олександр Урбанський ("Сильна Україна") - зовнішня агітація, агітація в ЗМІ, Юрій Крук (самовисування) - роздача газет з прихованою агітацією, Микола Пундик (самовисування) - роздача газет з прихованою агітацією, зовнішня агітація.

Одеська обласна організація КВУ підкреслює, що агітаційний фальстарт є порушенням виборчого законодавства, оскільки кандидат має право проводити агітацію тільки після своєї офіційної реєстрації, а до цього моменту агітація заборонена.

 Недобросовісна агітація

Крім передчасного старту агітаційної кампанії до своєї офіційної реєстрації, багато кандидатів і потенційних кандидатів почали використовувати методи незаконного впливу на виборців безпосередньо зі стартом виборчої кампанії.

Відзначимо, що  багаторазово збільшилися випадки матеріальної допомоги народними депутатами в їхніх округах, що КВУ розцінює як непрямий підкуп виборців. Народний депутат може здійснювати допомогу своїм виборчим округам, однак, зі стартом виборчої кампанії такі заходи не повинні мати місце, оскільки ведуть до сприйняття останніх виборцями саме як кандидатів, а значить істотно впливають на волевиявлення громадян.

Далі наведені випадки надання товарів, послуг і фінансування потенційними кандидатами в народні депутати, які мали місце тільки з початку старту виборчої кампанії.

Непрямий підкуп виборців

У центрі і на півдні Одеської області зафіксовані випадки, що містять ознаки непрямого підкупу виборців.

Округ № 138 (Ширяєве)

Благодійний фонд народного депутата Івана Фурсіна купив тканину для дитячого садка «Казка» в Любашівці Одеської області.

Благодійний фонд народного депутата України Івана Фурсіна допоміг відновити водопостачання у селі Жеребкове Ананьївського району Одеської області.

Округ № 139 (Роздільна)

У межах округу від імені Олександра Пресмана здійснюється масове надання товарів, а також надання фінансування, що мають ознаки непрямого підкупу виборців.

До Дня знань 1 вересня представник штабу Олександра Пресмана Галина Нагорняк від імені кандидата вручила однієї зі шкіл Раздільлянського району подарунок на суму 10 тис.грн. Відповідна інформація була розміщена в районній газеті.

У селі Великокомарівка Великомихайлівського району в місцеву школу від імені Олександра Пресмана переданий в дар мультимедійний проектор, також кандидат в народні депутати передав частину коштів на придбання газонокосарки для села.

У селі Новоолександрівка Великомихайлівського району від імені Олександра Пресмана передано в школу принтер. Крім того, від Олександра Пресмана директору школи була передана фінансова підтримка «в зв'язку з трагічною загибеллю близької людини». Також Олександр Пресман передав фінансову допомогу для придбання стільців та іграшок в дошкільну групу і взяв пайову участь спільно з підприємцями села в придбанні ноутбука для потреб сільської ради.

В школу села Стоянове Великомихайлівського району від Олександра Пресмана так само було передано принтер, крім того народний депутат взяв участь в оплаті нових вхідних дверей в місцеву школу і так само в оплаті робіт по ремонту стелі.

У селі Новопетрівка Великомихайлівського району Олександр Пресман взяв пайову участь у фінансуванні ремонту місцевого ДК і придбані грубки для медичного закладу села.

У селі Соше-Острівське виділив фінансові кошти на придбання вагів для зважування немовлят у місцевий ФАП та на облаштування печі в медустанові.

5 вересня відвідав центральне село Бецилівської сільської ради, зустрівшись на сході громади з жителями. На сході було заслухано звіт сільського голови про роботи, проведені на кошти народного депутата України Пресмана, які він виділив на прохання Бецилівської сільської громади, на ремонт дороги Бецилове - Новоселівка. Частина дороги вже відремонтована. На проведення ремонту ділянки, що залишилася, на прохання жителів Пресман передав другий транш фінансової допомоги. Раніше, за клопотанням батьківського комітету Бецилівської ЗОШ для підтримки роботи опалення школи в зимовий період при відключенні електроенергії, на кошти народного депутата України Пресмана був куплений генератор. А для школи в селі Новоселівка - світильники.

3 вересня від імені Олександра Пресмана школі села Новоборисівка був вручений новий принтер. Вікна в спортзалі Новоборісівської школи раніше були замінені на склопакети на кошти Олександра Пресмана. Також Олександр Пресман надав велику частину коштів на придбання вхідних дверей для даної школи. Для Новоселівської школи Олександр Пресман передав оргтехніку.

У селі Мигаї від імені Олександра Пресмана була вручена фінансова допомога багатодітній родині на придбання дров. Була так само вручена спонсорська допомога від кандидата для ремонту місцевого поштового відділення і на заміну вікна і дверей в приміщенні учительської в сільській школі.

У селі Петрівське школі був подарований ноутбук і так само значна сума була виділена на заміну вікон в школі на склопакети. Була надана і фінансова допомога місцевому поштовому відділенню на придбання печі- «буржуйки».

У селі Першотравневе на кошти, надані Олександром Пресманом, був придбаний обігрівач для місцевої школи.

4 вересня від імені Олександра Пресмана був вручений принтер школі села Слов'яносербка Великомихайлівського району.

Представники штабу Партії Розвитку України - Фелікс Сігал і Микола Бакланов подарували Гаєвській школі Роздільнянського району комп'ютери від імені ПРУ, а в школі с. Степове Роздільнянського району подарували 4 тис. грн на ремонт даху будівлі школи і набір футбольних м'ячів.

Округ № 140 (Біляївка)

Зафіксовано роздачу продуктових наборів з листівками «З турботою про людей. Едуард Матвійчук»

Округ № 141 (Татарбунари)

В окрузі діє Фонд соціальних ініціатив «Бессарабія: достаток і розвиток» Івана Карасьова, який надає допомогу в ремонті житлових будинків. Також від імені зазначеного фонду розповсюджуються листівки із пропозицією про надання грантів молодим підприємцям та ініціативним групам.

Округ № 142 (Арциз)

Першого вересня до 30-ти річчя від дня відкриття школи в с. Трудове Кілійського району Антон Кіссе подарував ноутбук.

Першого вересня від імені Антона Кіссе  Старосільській школі Саратського району були вручені першокласникам подарунки - щоденники з сюрпризами, пам'ятний адрес та цінний подарунок вчителю-ветерану, колишньому директору школи Марії Батир.

За сприяння Антона Кіссе були закуплені вуличні ліхтарі для вуличного кварталу в м. Болград.

Округ № 143 (Ізмаїл)

За спонсорства Олександра Урбанського (СУ) біля школи № 11 в Ізмаїлі до 1-го вересня встановили світлофор. 26 серпня в Ізмаїлі, за сприяння благодійного фонду цього ж потенційного кандидата, було встановлено меморіальний пам'ятний знак до Дня визволення міста від фашистських загарбників.
Комітет виборців України наголошує, що відповідно до законодавства «забороняється проведення агітації, що супроводжується наданням виборцям, закладам, організаціям коштів або безоплатно, або на пільгових умовах товарів, послуг, робіт, цінних паперів, кредитів, лотерейних білетів, інших матеріальних цінностей». Незважаючи на те, що значна частина потенційних кандидатів ще не мають офіційного статусу суб'єктів виборчого процесу, така діяльність від їхнього імені має всі ознаки непрямого підкупу виборців.

Адміністративний ресурс

У звітному періоді спостерігачами КВУ були зафіксовані випадки участі чиновників, співробітників бюджетних організацій в заходах, що мають ознаки агітаційних. Далі наводяться факти, які мали місце після офіційного старту виборчої кампанії.

Зокрема:

Округ № 135 (Приморський район)

4 вересня поточного року Рада ректорів вищих навчальних закладів Одеського регіону одноголосно підтримала висунення кандидатом в народні депутати по 135 виборчому округу Сергія Ківалова. Відповідна інформація була поширена в одеських ЗМІ. Пізніше, ряд ЗМІ, посилаючись на коментарі ректорів деяких навчальних закладів, поширили інформацію про те, що питання висунення Сергія Ківалов в народні депутати на засіданні Ради ректорів не виносилися. У той же час, ректори Юридичної академії і Харчової академії навпаки підтверджували «одноголосну підтримку» ректорами Одеського регіону кандидатури Сергія Ківалова.

Проте, жоден з ректорів вищих навчальних закладів Одеського регіону не виступив з публічним спростуванням інформації про «одноголосну підтримку» висунення кандидатури Сергія Ківалова.

З огляду на суперечливість інформації, Комітет виборців України закликає ректорів вищих навчальних закладів Одеського регіону з публічними роз'ясненнями своїх дій в ситуації, що склалася.

Округ № 139 (Роздільна)

Вручення подарунка на суму в 10 тис.грн. однієї зі шкіл Роздільнянського району від імені Олександра Пресмана відбувалося за участю заступника голови Роздільнянської районної ради. Крім того, у всіх заходах, на яких передається фінансова допомога, товари або послуги від Олександра Пресмана присутні чиновники і / або працівники бюджетних організацій.

Округ № 141 (Татарбунари)

На посаду радника Білгород-Дністровського міського голови був призначений потенційний кандидат Іван Карасьов. Останній на всіх офіційних заходах супроводжує мера Білгорода-Дністровського Ігоря Нановського.

Округ № 143 (Ізмаїл)

«Благодійна» діяльність Олександра Урбанського надає публічну підтримку Ізмаїльському міському голові Андрію Абрамченку.

Одеська обласна організація «Комітет виборців України» вважає, що участь чиновників і / або працівників бюджетних організацій в заходах кандидатів / потенційних кандидатів в народні депутати може створювати у виборців думку про підтримку даними чиновниками даних кандидатів, що створює нерівні умови для кандидатів в народні депутати і , однозначно, може вплинути на вибір виборців.

У зв'язку з цим, Одеська обласна організація КВУ закликає чиновників всіх рівнів і працівників бюджетних організацій Одеської області надалі не брати участі в заходах кандидатів в народні депутати, а також не висловлювати кандидатам публічної підтримки.

Формування і початок роботи окружних виборчих комісій

Формування окружних виборчих комісій.

 1. П'ятого вересня ЦВК сформувала окружні виборчі комісії.
 Всі окружні виборчі комісії в Одеській області були сформовані в максимальному складі - по 18 членів.
Найбільше представництво в складі окружних виборчих комісій отримала політична партія ВО "Свобода". Представники даної політичної сили є в складі 10 з 11 ОВК Одеської області. Немає жодного представника в складі ОВК області у партій "Русский блок і "Українська національна асамблея".

Менше ніж в половині окружних виборчих комісій є представники партій "Правий Сектор" (5 з 11 комісій) і «Зелених» (5 з 11 комісій).

У всіх ОВК, відповідно до закону, є по одному представнику парламентських фракцій: Партії Регіонів, ВО"Батьківщина",  "УДАР", ВО "Свобода".

Решта політичних сил, які подали свої кандидатури на включення до складу окружних комісій мають від шести до дев'яти представників в ОВК Одеської області.

2. Політичні сили мають приблизно рівну кількість членів комісії керівного складу. Тільки у політичної партії "Україна майбутнього" троє голів ОВК в Одеській області. У дев'яти політичних сил по одному представнику, що займає керівну посаду ("Радикальна партія О. Ляшка", "Народно-трудовий союз України", "Україно, вперед!", "Зелена планета", КПУ, "Собор", СПУ, "Рідна Вітчизна", "Нова політика", Партія Пенсіонерів України, "Правий Сектор", фракція ПР і фракція ВО "Батьківщина").

У 13 політичних сил по два представника в комісіях Одеської області, що займають керівні пости (ПР,ВО "Батьківщина", ВО "Свобода", Ліберальна партія України, "УДАР", "Громада", партія "Зелені", фракція "УДАР", фракція ВО "Свобода").

Проведення першого засідання ОВК в Одеській області

До 8 вересня включно всі ОВК повинні були провести свої перші засідання, на яких їхні члени повинні були прийняти присягу. ОВК Одеської області свої перші засідання провели вчасно. Велика частина засідань відбулася 8 вересня.
Практично всі засідання окружних виборчих комісій відбулися за наявності кворуму (мінімум десять членів комісії) і прийняли присягу.
Виняток склала ОВК № 138 (смт Ширяєве), в якій на першому засіданні були присутні тільки дев'ять членів комісії. Ці ж дев'ять членів комісії прийняли присягу.
В ОВК 133 на першому засіданні були присутні 15 членів комісії.

В ОВК 134 - 14 членів комісії,

В ОВК 135 - 10 членів комісії,

В ОВК 136 - 14 членів комісії,

В ОВК 137 - 16 членів комісії,

В ОВК 139 - 15 членів комісії,

В ОВК 140 - 13 членів комісії,

В ОВК 141 - 10 членів комісії,

В ОВК 142 - 10 членів комісії,

В ОВК 143 - 11 членів комісії.

2. У ряді ОВК області на першому засіданні були відсутні представники керівного складу комісії.

ОВК 136 (Суворовський район) - на засіданні був відсутній голова (партія "Зелена планета").

ОВК 142 (Арциз) - на засіданні був відсутній секретар комісії (партія "Україна майбутнього"). Причина - відмова виконувати обов'язки секретаря.

ОВК 143 (Арциз) - заступник голови ("Правий Сектор") був відсутній через перебування в зоні АТО.

3. Найбільш поширені причини відсутності членів комісій на перших засіданнях - неможливість повідомлення в зв'язку з відсутністю дійсних контактних даних або відсутність з невідомих причин.
У ряді ОВК області є також члени комісій, які проживають в інших регіонах України (ймовірність того, що вони продовжать роботу в складі ОВК, мінімальна). Зокрема, один із таких членів   комісії є в складі ОВК 135 (Приморський р-н, Одеса) і двоє в складі ОВК 142 (Арциз).

4. Стовідсоткову явку своїх членів комісій в ОВК Одеської області змогла забезпечити тільки ВО "Батьківщина" (фракція і партія), а також політичне об'єднання "Рідна Вітчизна". ВО "Свобода" (фракція і партія) не змогла забезпечити явку одного зі своїх представників, "УДАР" (фракція і партія) - трьох.
Політична партія «Зелені" не забезпечила присутності жодного зі своїх представників на першому засіданні ОВК області. Всього в одній ОВК з дев'яти був присутній на засіданні представник "Радикальної партії Олега Ляшка", а також в одній з п'яти присутній представник партії "Правий Сектор". У шести з десяти комісій не з'явилися на засідання представники "Зеленої планети", в чотирьох з шести були відсутні представники Партії Пенсіонерів України, в п'яти з шести - Партії зелених України, в п'яти з дев'яти - "Народно-трудовий союз України".

Решта суб'єктів подання кандидатур до ОВК області забезпечили явку на перші засідання ОВК Одеської області більше половини своїх представників.

5. У двох ОВК Одеської області представники керівного складу відмовилися від виконання своїх обов'язків:

ОВК 138 (смт Ширяєве) - голова комісії (партія "Україна майбутнього") і секретар (ВО "Громада") відмовилися виконувати свої обов'язки через відсутність відповідного досвіду.

ОВК 142 (Арциз) - секретар (політична партія "Україна Майбутнього") відмовився виконувати свої обов'язки, так як не давав згоди на  керівну посаду і виконувати такі обов'язки не готовий.

6. На засіданні ОВК 141 (Татарбунари) була присутня керівник апарату Татарбунарської РДА. Комісія за надання права присутності представника РДА не голосувала.

Одеська обласна організація КВУ підкреслює, що, незалежно від мотивації присутності, сторонні особи, до яких також відносяться чиновники, можуть бути присутніми на засіданні комісії тільки за рішенням самої комісії, яке приймається шляхом голосування, а також не мають права втручатися в роботу комісії.

7. В середньому лише 37% членів ОВК мають досвід роботи в комісіях цього рівня.

В Одесі та на Півночі області, як мінімум, половина членів комісій має відповідний досвід.

ОВК 133 (Київський р-н, Одеса) - 50%

ОВК 134 (Малиновський р-н, Одеса) - 80%

ОВК 135 (Приморський р-н, Одеса) - 56%

ОВК 136 (Суворовський р-н, Одеса) - 50%

ОВК 137 (Котовськ) - 77%

ОВК 138 (Ширяєве) - 50%.

У центрі і на півдні області кількість досвідчених членів окружних виборчих комісій значно менша.

ОВК 139 (Роздільна) - 17%

ОВК 140 (Біляївка) - 28%

ОВК 141 (Татарбунари) - 17%

ОВК 142 (Арциз) - 17%

ОВК 143 (Ізмаїл) - 44%

8. У всіх ОВК області є досвідчені члени комісії, які протягом останніх трьох виборчих кампаній змінили кандидатів / політичні партії, які вони представляють.

ОВК 133 (Київський р-н).

Член комісії на виборах в 2012 році представляв "Народно-трудовоій союз", в на позачергових президентських в 2014р. - М. Добкіна, на поточних представляє фракцію ПР.
 ОВК 134 (Малиновський р-н) Член комісії в 2012 році представляв фракцію Народної партії, на поточних представляє партію "Нова політика". Член комісії на позачергових президентських виборах представляв Петра Порошенка, на поточних виборах представляє Ліберальну партію України. Член комісії на позачергових президентських виборах представляв Зоряна Шкіряка, на поточних - фракцію ВО"Батьківщина".

ОВК 135 (Приморський р-н) Член комісії на позачергових президентських виборах представляв Миколу Маломужа, на поточних - ВО "Батьківщина".

ОВК 136 (Суворовський р-н) Член комісії на позачергових президентських виборах представляв Олександра Клименка, на поточних - Українську платформу "Собор".

ОВК 137 (Котовськ) Член комісії на позачергових президентських виборах представляв Олександра Клименка, на поточних  представляє Українську платформу "Собор". Член комісії на позачергових виборах представляв Василя Куйбіду, на поточних - Ліберальну партію України. Член комісії в 2012 році представляв партію "Зелена Планета", на поточних - Партію Регіонів. Член комісії на позачергових президентських виборах представляв Петра Порошенка, на поточних - "Правий сектор". Член комісії в 2012 році представляв фракцію Народної Партії, на поточних представляє Всеукраїнське об'єднання "Громада".

ОВК 138 (Ширяєве) Член комісії в 2012 році представляв партію "Русское единство", на поточних - партію "Україна майбутнього". Член комісії на позачергових виборах представляв Вадима Рабиновича, на поточних - Ліберальну партію України. Член комісії на позачергових президентських виборах представляв Юлію Тимошенко, на поточних представляє ПО «Рідна Вітчизна». Член комісії на виборах в 2012 році представляв "Християнсько-демократичний союз", на поточних виборах представляє фракцію "УДАР".

ОВК 140 (Біляївка) На виборах в 2012 році член комісії представляв партію "Молодь до влади", на позачергових президентських - Олега Ляшка, на поточних - фракцію "УДАР". На позачергових президентських виборах член комісії представляв Василя Цушка, на поточних - ПО «Рідна Вітчизна». На позачергових президентських виборах член комісії представляв Олександра Клименка, на поточних представляє "Україна, вперед!". Член комісії на позачергових президентських виборах представляв Петра Порошенка, на поточних представляє Ліберальну партію України.

ОВК 141 (Татарбунари) Член комісії на виборах в 2012 році представляв ВО "Єдина родина", на поточних представляє партію "Нова політика". Член комісії на позачергових президентських виборах представляв Олександра Клименка, на поточних - партію "Наша Україна - вперед".Член комісії на позачергових президентських виборах представляв Петра Порошенка, на поточних представляє платформу "Собор".

ОВК 142 (Арциз) Член комісії в 2012 році представляв ВО «Єдина Родина», на поточних представляє фракцію Партії Регіонів. Член комісії на позачергових президентських виборах представляв Вадима Рабиновича, на поточних - "Україно, вперед!". Член комісії на позачергових президентських виборах представляв Олександра Клименка, на поточних - Ліберальну партію України. Член комісії на позачергових президентських виборах представляв Петра Порошенка, на поточних представляє Українську платформу "Собор".

ОВК 143 (Ізмаїл) Член комісії на виборах в 2012 році представляв КПУ, на поточних - фракцію "УДАР". Член комісії на позачергових президентських виборах представляв Зоряна Шкіряка, на поточних - фракцію "Батьківщина". Член комісії на позачергових президентських виборах представляв Василя Куйбіду, на поточних - Українську платформу "Собор". Член комісії в 2012 році представляв Народну екологічну партію, на поточних представляє ПР. Член комісії в 2012 році представляв Союз анархістів України, на позачергових президентських - Михайла Добкіна, на поточних - фракцію ПР. Член комісії на позачергових президентських виборах представляв Олега Тягнибока, на поточних представляє ВО "Батьківщина".

Таким чином, не виключаючи можливості зміни політичних уподобань членами комісії, слід зазначити, що існує високий ризик «купівлі» місць в ОВК від невеликих партій потенційними лідерами парламентських виборів, що може привести до політизації роботи окружних комісій і порушення балансу сил всередині них.

Матеріально-технічне забезпечення ОВК Одеської області

1. Приміщення, надане для роботи ОВК №137 (Котовськ), не відповідає вимогам ЦВК. Приміщення не відповідає вимогам за кількістю приміщень і площі. Крім того, в приміщенні відсутній аварійний вихід, не додержано правил протипожежної безпеки.

2. Станом на 8 вересня жодна з окружних комісій Одеської області не була забезпечена обладнанням, необхідним для роботи комісії. На момент проведення першого засідання ОВК області були забезпечені тільки стільцями і столами, в ряді комісій відчувався брак навіть канцелярського приладдя.

Одеська обласна організація КВУ підкреслює, що матеріально-технічне забезпечення ОВК приміщенням, технікою, меблями і засобами зв'язку покладено законодавцем на місцеві органи влади і закликає їх в найкоротші терміни забезпечити окружні виборчі комісії усім необхідним для роботи.

Інформування про роботу ОВК

Окрема проблема в роботі ОВК, яка вимагає якнайшвидшого вирішення - канали інформування ОВК громадськості про свою роботу, зокрема про графік засідань. Справа в тому, що інформація про місце і час першого засідання ОВК була відома навіть представникам багатьох виборчих штабів, не кажучи вже про представників ЗМІ.

Тим часом, практично всі ОВК, крім свого інформаційного стенду, не збираються використовувати ніяких інших каналів для інформування громадськості про свою роботу. Тільки в ОВК 137, 138 і 140 члени комісії озвучили свої наміри доносити інформацію про свою роботу за допомогою місцевих ЗМІ. В ОВК м.Одеси розглядають можливість інформування за допомогою комунального друкованого органу тільки в разі наявності відповідного фінансування.

Подібна інформаційна ізоляція ОВК надалі абсолютно неприпустима і Одеська обласна організація КВУ підкреслює, що всі ОВК регіону зобов'язані виробити і впровадити ефективні механізми своєчасного інформування громадськості про свою діяльність. Як мінімум, не залучаючи додаткових ресурсів, інформування про роботу ОВК можна здійснювати за допомогою офіційних сайтів міських рад або районних державних адміністрацій, в яких розташовані ОВК.

Звіт підготовлений Одеською обласною організацією ВГО «Комітет виборців України» в рамках кампанії громадського спостереження, яка на національному рівні здійснюється Громадянською мережею ОПОРА.

Довідка

Громадське спостереження ОПОРИ - це тип активної діяльності мережі, спрямований на незаангажовану оцінку процесу підготовки та проведення виборів, а також на запобігання порушенням шляхом тотального громадського контролю. Професійний моніторинг всіх етапів виборів