У Роздільній презентували підсумки виконання передвиборчої програми міського голови

13 February, 22:33

Одеська обласна організація Комітет виборців України презентувала на круглому столі в Роздільній 9 лютого підсумки виконання передвиборчої програми міського голови Валерія Шовкалюка.

Валерій Шовкалюк на виборах 2015 року був самовисуванцем. Його програма складається з 14 передвиборчих обіцянок, які відповідають або повністю, або частково повноваженням міського голови.

Всі 14 передвиборчих обіцянок міського голови здійсненні: 7 обіцянок повністю відповідають повноваженням міської влади, а 7 - відповідають обмеженим повноваженням.

Програма Валерія Шовкалюка є нерозгорнутою. З 14 обіцянок 5 є слаборозгорнуті, а 9 - нерозгорнуті. Передвиборча програма охоплює 7 з 10 напрямків локальної політики: ЖКГ, транспорт і дорожня галузь, реалізація соціальної політики, забезпечення потреб сфер охорони здоров'я, культури і освіти, реалізація принципів «доброго врядування».

Найбільша кількість обіцянок дана Валерієм Шовкалюком в сферах ЖКГ і реалізації принципів «доброго врядування» - по 4 обіцянки відповідно. 2 обіцянки міського голови належать до сфери реалізації соціальної політики, по 1 - транспортній галузі та дорожньому господарству, забезпеченню потреб сфер охорони здоров'я та освіти, а також культури.

Не відображені в програмі ті напрямки, реалізація яких повністю залежить від повноважень міського голови - містобудівна політика і земельні правовідносини, екологічна безпека і економічний розвиток громади.
Під час круглого столу мер подякував Одеському КВУ за моніторинг і зазначив, що саме завдяки цій організації його нова передвиборча програма стала набагато реалістичнішою для реалізації.

ІНФОГРАФІКА: Одеський КВУ

Нагадаємо, що Одеський Комітет виборців напередодні старту виборчого процесу в 2015 році розробив рекомендації з підготовки передвиборчих програм.

З 2006 року Одеська обласна організація ВГО «Комітет виборців України» здійснює моніторинг виконання передвиборчих програм політичних партій, що мають своїх представників в Одеській, Ізмаїльській, Котовській, Білгород-Дністровській, Ренійській та Роздільнянській міських радах, а також в Одеській обласній раді. З 2012 року також здійснюється моніторинг виконання передвиборчих програм міських голів Одеси, Ізмаїла, Котовська, Білгород-Дністровського, Рені і Роздільної. З 2016 року аналогічний моніторинг здійснюється в м. Татарбунари, відповідно, моніторингом охоплена діяльність партій, що мають своїх представників в Татарбунарській міській раді, а також Татарбунарського міського голови.

За допомогою моніторингу виконання передвиборчих програм, організація прагне звернути увагу місцевих політиків і громадян на важливість цього елементу суспільно-політичних відносин, підвищити відповідальність політичних партій та міських голів перед виборцями за реалізовану на місцевому рівні політику, сприятиме впорядкуванню діяльності місцевих політичних партій і міських голів у напрямку реалізації стратегічних цілей і завдань, а не одномоментним рішенням, а також в кінцевому рахунку перевести суспільну дискусію під час передвиборчих кампаній з обговорення особистостей до обговорення ідей, що містяться в передвиборчих програмах.

У здійсненні моніторингу передвиборчих програм Одеський КВУ відштовхується від уявлення про передвиборчі програми, як про комплексний план діяльності політичної партії або міського голови на весь термін каденції. З цієї точки зору, передвиборчі програми місцевих організацій партій повинні враховувати наявні в органах місцевого самоврядування повноваження для реалізації обіцяного; бути якомога більш деталізованими, містити конкретні способи вирішення актуальних проблем міста в середньостроковій перспективі; бути структурованими за сферами.

З точки зору повноважень, наявних в органів місцевого самоврядування, програми повинні враховувати, що в ряді сфер органи місцевого самоврядування виконують делеговані функції і не можуть самостійно змінювати характер і зміст політики, що реалізується. До таких сфер належать: реалізація державної політики в сфері соціального захисту населення, в сфері освіти, охорони здоров'я, культурного розвитку і т.п. Ці сфери не можуть бути пріоритетними в передвиборчих програмах міських партій, оскільки повноваження міських рад у цих напрямках обмежені. Однак, в цих сферах увагу може бути приділено утриманню в належному стані їх інфраструктури та оптимізація витрат на їх утримання, наприклад, за рахунок використання енергоефективних технологій.

У той же час, в ряді сфер у органів місцевого самоврядування є абсолютний пріоритет для визначення власних планів щодо забезпечення роботи житлово-комунального господарства та розвиток відповідної інфраструктури,  транспортної інфраструктури, реалізації містобудівної політики і управління земельними ресурсами, забезпечення економічного розвитку своєї громади, а також екологічної безпеки. У органів місцевого самоврядування також досить повноважень для забезпечення роботи свого органу за принципами максимальної відкритості у взаємодії з громадою, прозорості та підзвітності громадянам.

Взагалі не мають повноважень органи місцевого самоврядування в таких напрямках, як оборонна політика, зовнішня політика, робота органів правопорядку, робота судової системи, затвердження переліку податків і зборів, розпорядження державною власністю тощо.

З точки зору конкретики і деталізації, найбільш змістовною і, відповідно, реалістичною, є передвиборча програма, кожен пункт якої містить мету, яку прагне досягти партія або міський голова, перелік конкретних завдань, при виконанні яких планується досягнення мети, етапи виконання завдань для досягнення мети, чіткі показники досягнення кожної з поставлених завдань, обсяги фінансування, необхідні для досягнення поставлених завдань, а також джерела залучення відповідних фінансових ресурсів, і, нарешті, чіткі терміни контролю реалізації кожного етапу і досягнення мети.

Нарешті, з огляду на наявні в органів місцевого самоврядування повноваження, передвиборчі програми, відповідно, можуть бути розділені на відповідні сфери реалізації локальної (або регіональної у випадку з обласною радою) політики.

Відповідно, передвиборчі програми локального рівня можуть охоплювати наступні сфери: житлово-комунальне господарство, екологічна безпека, містобудівна політика і земельні правовідносини, транспортна галузь і дорожнє господарство, економічний розвиток громади, реалізація принципів «доброго врядування» (Good Governance), реалізація соціальної політики, забезпечення потреб сфери освіти, охорони здоров'я та культури. 

ПРЕЗЕНТАЦІЯ