українською in english

Навчально-практична програма для регіональних журналістів з протидії «мові ворожнечі»

18 жовтня, 11:54
Анонс

Редактори, журналісти та блогери з Одеської, Миколаївської, Херсонської та Чернівецької областей запрошуються до участі в навчально-практичній програмі з протидії «мови ворожнечі» в ЗМІ. Базовий рівень програми передбачає участь 60 відібраних регіональних журналістів в тренінгах «Мова ворожнечі в ЗМІ: як уникати та протидіяти?». На наступному етапі, на конкурсній основі, буде фінансово підтримано кращі медійні проекти учасників тренінгу в сфері ідентифікації та протидії «мові ворожнечі» в матеріалах місцевих засобів масової інформації. Автори найбільш успішних журналістських матеріалів зможуть їх представити на презентаціях результатів навчання в Україні та Польщі.  

Базовий рівень навчально-практичної програми передбачає участь в одноденному тренінгу «Мова ворожнечі в ЗМІ: як уникати та протидіяти?». Навчальна програма має максимальне практичне спрямування та сформована на основі проблем та потреб, виявлених в ході моніторингового етапу ініціативи «Мова ворожнечі» в українських ЗМІ: ідентифікація та протидія», який впроваджується Одеською обласною організацією ВГО «Комітет виборців України» за фінансової підтримки Посольства Федеративної Республіки Німеччини в Україні. Тренерами навчально-практичної програми виступлять українські правники та журналісти з великим практичним досвідом в сфері виявлення та протидії «мові ворожнечі», в окремих сесіях будуть дистанційно долучені польські та грузинські експерти.

Зокрема, в першій частині тренінгу «Мова ворожнечі в ЗМІ: як уникати та протидіяти?», його учасники та учасниці отримають базові знання щодо «мови ворожнечі»: поняття, ознаки, класифікація, міжнародна та національна регламентація; дізнаються що таке публічна «мова ворожнечі», яка правова відповідальність за її використання та як оскаржити такі факти. Небезпеку використання «мови ворожнечі» в матеріалах ЗМІ буде практично закріплено на основі конкретних реальних кейсів впливу «мови ворожнечі» в українському суспільстві протягом 2016-2017 років.

Друга частина тренінгу буде присвячена міжнародним та українським стандартам журналістики в сфері протидії використання «мови ворожнечі», а також практичним порадам журналістам, як уникати «мови ворожнечі» при підготовці матеріалів. Окрему увагу буде приділено спільним діям журналістів заради зниження використання «мови ворожнечі» в ЗМІ як в Україні, так і за кордоном. Корисним для учасників та учасниць тренінгів буде презентація польського та грузинського досвіду боротьби з «мовою ворожнечі» в матеріалах засобів масової інформації.

Тренінги «Мова ворожнечі в ЗМІ: як уникати та протидіяти?» відбудуться:

- 11 листопада 2017 року в м. Херсоні (для учасників з Херсонської та Миколаївської областей);

- 13 листопада 2017 року в м. Чернівці (для учасників з Чернівецької області);

- 15 листопада 2017 року в м. Одесі (для учасників з Одеської та Миколаївської областей).  

Участь в тренінгах безкоштовна. Всі учасники забезпечуються харчуванням під час тренінгу, роздатковими матеріалами, за необхідності відшкодовуються транспортні витрати в межах відповідних областей.

Група учасників та учасниць тренінгів буде сформована на конкурсній основі (по 20 осіб для кожного тренінгу). Для участі в конкурсі необхідно заповнити анкету учасника не пізніше, ніж за чотири дні до дати відповідного тренінгу. Анкета для заповнення доступна за посиланням https://docs.google.com/forms/d/14DgKz74_FJk_mk7TMJyc2zdLHVTR5Pd6hoWK9AUOm6Y/edit

Про результати відбору, учасники будуть повідомлені не пізніше, ніж за 3 дні до дати відповідного тренінгу.

Другий рівень навчально-практичної програми направлений виключно на учасників тренінгів «Мова ворожнечі в ЗМІ: як уникати та протидіяти?» та дає їм можливість отримати фінансову, а також правову та інформаційну підтримку власних медійних ініціатив в сфері протидії «мові ворожнечі» в регіональних ЗМІ. Такий підхід мотивує учасників навчання до практичної діяльності та дасть змогу створити низку самостійних інформаційних продуктів в сфері протидії «мові ворожнечі». Зокрема, передбачається на конкурсній основі фінансово підтримати кращі медійні продукти в сфері ідентифікації та протидії «мові ворожнечі» в матеріалах місцевих засобів масової інформації, які будуть підготовлені учасниками тренінгів та подані конкурсній комісії (окремі розслідування, репортажі, аналітика тощо). Такі ініціативи повинні бути реалізовані протягом одного місяця, максимальний розмір фінансової підтримки ініціативи складатиме еквівалент 300 євро.

Автори найбільш успішних медійних продуктів в сфері ідентифікації та протидії «мові ворожнечі» в ЗМІ, зможуть їх представити на презентаціях результатів навчання в Україні та Польщі (в грудні 2017 року). Крім того, абсолютно всі учасники тренінгів зможуть продовжити співробітництво з Одеською обласною організацією Комітету виборців України та партнерськими організаціями в сфері моніторингу та захисту прав людини, підвищення медіа-грамотності, розвитку та впровадження передових стандартів журналістської діяльності.

Організатор навчально-практичної програми з протидії «мови ворожнечі» в ЗМІ – Одеська обласна організація ВГО «Комітет виборців України», в партнерстві з Херсонським обласним відділенням ВГО «Комітет виборців України» та Чернівецькою обласною громадською організацією “Комітет виборців”. За додатковою інформацією звертайтеся: Ігор Бринош, (048) 716-40-18, 716-46-83, odesakvu@ukr.net

Ініціатива «Мова ворожнечі» в українських ЗМІ: ідентифікація та протидія» впроваджується Одеською обласною організацією ВГО «Комітет виборців України» за фінансової підтримки Посольства Федеративної Республіки Німеччини в Україні. Метою ініціативи є зниження використання «мови ворожнечі» в матеріалах українських ЗМІ та посилення спроможності, відповідальності та вміння журналістів толерантно та недискримінаційно виконувати свої професійні обов’язки, не провокуючи розпалювання конфліктів та порушення прав людини.

ОПИТУВАННЯ
Чи прозоро, на вашу думку, вiдбулися останнi мiсцевi вибори?
Так
13% (3)
Нi
74% (17)
Я просто хочу побачити результат опитування
13% (3)
партнери