українською in english

Понад 9000 пропозицій до бюджетів від громадян – в громадах-партнерках програми DOBRE завершилась кампанія «Впливай на бюджет своєї громади-2019!»

27 грудня, 18:52

В кожній громаді кампанія складалась з вуличних акцій, перфомансів та зустрічей зі школярами, під час яких дорослим та старшокласникам доступно і на прикладах пояснювали, що таке бюджет, з чого він складається, як наповнюється і як витрачається, а головне – як саме та в який спосіб і терміни на формування доходів і витрат може вплинути кожна людина. Також всі учасники заходів не тільки отримували цікаву та корисну інформацію про бюджет, а й мали можливість заповнити нескладну форму звернення з пропозицією до бюджету своєї громади. 

Кампанія тривала з вересня по грудень в усіх 75 громадах-партнерках програми DOBRE та виконувалася командою експертів Громадського партнерства «За прозорі місцеві бюджети!» спільно з іншими організаціями-партнерами DOBRE, представниками місцевих рад та активістами.

Разом з експертами в усіх активностях охоче брали участь керівники громад та посадовці. Наприклад, у Вознесенській ОТГ міській голова Віталій Луков особисто провів для громадян креативну презентацію про “мудру бюджетну корову”.

А в Підволочиській ОТГ у вуличній акції по спілкуванню з громадянами та збору пропозицій брали участь не тільки селищний голова, а й три зами, старости і все фінуправління .

“Кожен мешканець нашої громади може і повинен впливати на бюджетний процес. Для цього ми створюємо всі умови і з кожним роком ми спостерігаємо зростання активності наших мешканців, це означає, що інструменти залучення громадян до бюджетного процесу працюють і працюють ефективно,” - розповіла Таміла Зозулінська, заступниця сільського голови Присиваської ОТГ.

Багато громад підійшли до проведення кампанії дуууже креативно.

В Дмитрівській громаді варили бюджетний борщ, провели бюджетну вікторину та пригостили візуалізованим у вигляді сиру бюджетом громади всіх гостей заходу.

Шлях до бюджету Музиківської громади лежав через ... торт. 

Бюджет Малинівської ОТГ на Харківщині був представлений кошиком з «бюджетними» лимонами, тому до розподілу бюджету міг долучитись кожний охочий мешканець – достатньо було лише подати свою пропозицію до формування бюджету Малинівської ОТГ на 2020 рік. 

В Новопразькій громаді представники фінвідділу, використовуючи зерна пшениці, ппросили громадян показати, на що варто виділити більше видатків та озвучити свої пропозиції до бюджету. Адже лише за співпраці влади і громади, а метафорично - сонця, зерен і якісного ґрунту співпраці - можна створити красивий коровай, тобто ефективний і збалансований бюджет, який задовольнить усі потреби громади. Всі, хто подав свої пропозиції до бюджету, отримали смаколик у вигляді короваю "Бюджет громади".

Завзято залучалися до кампанії і школярі, яким експерти цікаво, інтерактивно та креативно пояснювали бюджетні питання. Так на початку навчального року по школах Лановецької ОТГ було оголошено конкурс малюнків «Бюджет моєї громади». Діти малювали власне уявлення бюджету, а також ідеї для використання коштів громади. Найталановитіші отримали грамоти Лановецької міської ради та подарунки.

І навіть більше того -  молодіжна рада Лановецької ОТГ  зняла та змонтувала ролик про бюджет громади:

Молодіжна рада Старобогородчанської ОТГ допомогла залучити молодь до  кампанї - організували бюджетний квест для молоді. Кожна з локацій квесту відображала певний етап бюджетного процесу. В ході квесту можна було ознайомитись з доходами, видатками громади, найбільшими сферами бюджету, на які витрачаються кошти а головне - методами впливу на бюджет.

А от старшокласники Східненської школи  місцевий бюджет перетворили на гру. Це ноу-хау виявилось підліткам дуже до вподоби. Особливо моменти заробляння грошей. При виборі роду занять, дехто шукав собі професію "мільйонер". Молодь із цікавістю платила податки і потім їх розподіляє вже у складі бюджету. Здивуванню не було меж, коли сплачених податків не вистачило на всі потреби громади.

“Ніч у бюджеті”! Саме у такому форматі вознесенська молодь намагалася розібратися у лабіринтах місцевого бюджету. Від кабінету голови громади до зали засідань виконавчого комітету коридорами Вознесенської міської ради рухався квест «Ніч у бюджеті». У формі гри молодь дізнавалася про особливості розподілу бюджетних коштів та методи, за допомогою яких кожен із мешканців може на нього вплинути.  

А у Гречаноподівській ОТГ навіть провели «бюджетний КВК»  #бюджеттакбюджет!

Сукупно в заходах кампанії взяло участь понад 15000 громадян. Від найстарших, як Дмитро Григорович - 91-річний мешканець села Яблунів, Більшівцівської ОТГ.

До наймолодших.

“Ми вже не вперше проводимо такі просвітницько-мобілізаційні кампанії і щоразу приємно вражає креативність та натхнення наших експертів та громад. Пояснити просто складі речі - наше головне завдання. Ми стараємось розказати людям усі тонкощі бюджетного процесу зрозумілою мовою. Бо коли люди розуміють, то з’являється й ініціатива, й гарні ідеї важливі для всієї громади”, - пояснив Анатолій Бойко, координатор Громадського партнерства «За прозорі місцеві бюджети!».

І на завершення про рекорди. Минулоріч під час кампанії "Впливай на бюджет громади" в 50 ОТГ було зібрано близько 3 тис.пропозицій. У нинішній кампанії в одній лише Шумській ОТГ зібрано 1011 (!) пропозицій.

В підсумку в 75 громадах було отримано понад 9000 пропозицій, які стосуються майже всіх сфер життя громад —  забезпечення вуличного освітлення, ремонту доріг, встановлення дитячих та спортивних майданчиків, ремонту об’єктів інфраструктури, благоустрою тощо. Всі отримані під час кампанії пропозиції передані до місцевих рад, де вони обробляються та будуть максимально враховані у бюджетах громад на 2020 рік. 

“Впливай на бюджет своєї громади-2019!” - комплексна інформаційно-мобілізаційна кампанія, що реалізується Громадським партнерством "За прозорі місцеві бюджети!" в рамках програми DOBRE USAID Ukraine - USAID Україна та охоплює 75 об'єднаних громад в 7 областях України.

ОПИТУВАННЯ
Чи прозоро, на вашу думку, вiдбулися останнi мiсцевi вибори?
Так
24% (21)
Нi
60% (53)
Я просто хочу побачити результат опитування
17% (15)
партнери