Як народні депутати Одещини взаємодіють з виборцями
Більшість проблем, з якими виборці Одещини звертаються до народних депутатів регіону, не стосуються безпосередньо повноважень народних депутатів. Про це йшлося під час пресконференції Одеської обласної організації ВГО «Комітет виборців України», проведеної 26 травня за результатами проєкту, спрямованого на розбудову інформованої взаємодії між жителями та 14 народними депутатами Одещини.
Моніторинг охоплював взаємодію з громадянами щодо проблем у виборчому окрузі 11 народних депутатів, обраних у мажоритарних округах (Олега Колєва, Анатолія Урбанського, Олексія Гончаренка, Антона Кіссе, Олексія Леонова, Сергія Колебошина, Степана Чернявського, Олександра Ткаченка, Ігоря Васильковського, Артема Дмитрука, Олександра Горенюка), та трьох народних депутатів, обраних за виборчими списками партій і закріплених парламентськими фракціями за Одеською областю (Миколи Скорика, Андрія Кожем’якіна й Андрія Костіна).
Період, який охоплював моніторинг: грудень 2019 – березень 2020 року.
Як свідчать його результати, абсолютна більшість народних депутатів проводить особистий прийом громадян кожного місяця. Винятком є непроведення прийому низкою парламентарів у березні через загальнонаціональний карантин.
У березні через ці обмеження Олег Колєв, Олексій Леонов, Олександр Горенюк, Олексій Гончаренко, Сергій Колебошин, Олександр Ткаченко, Анатолій Урбанський та Микола Скорик перевели роботу своїх приймалень на дистанційний режим.
Народні депутати регулярно здійснюють неформальні зустрічі з громадянами, на яких обговорюються проблеми виборчого округу.
Найбільшим джерелом, з якого народні депутати отримують інформацію про проблеми виборчих округів є звернення від громадян.
При цьому кількість звернень від громадян до народних депутатів, які свідчать про системні проблеми виборчого округу і потребують втручання народного депутата, складає не більше 20-30%.
Команди більшості народних депутатів здійснюють класифікацію та аналіз отриманих звернень від громадян кожного місяця задля подальшого їх використання для вирішення проблем виборчих округів.
Водночас аналіз ідентифікованих командами народних депутатів проблем свідчить, що вирішення більшості не потребує повноважень народних депутатів.
Для інформування громадян про свою роботу над вирішенням проблем виборчих округів, а також проблем, отриманих зі звернень громадян, народні депутати найчастіше використовують соціальні мережі та безпосередні зустрічі із громадянами.
З повним звітом можна ознайомитися за посиланням.
Крім того, звітні онлайн заходи з народними депутатами було організовано у форматі трансляцій в соціальній мережі Facebook. Змістовна складова заходів була побудована на основі концепції змісту звіту народного депутата, розробленої організацією в попередній звітний період проєкту. Таким чином змістовна складова звіту дозволяла народним депутатам ідентифікувати системні проблеми своїх виборчих округів, а також їх бачення щодо можливого вирішення цих проблем, проінформувати громадян про роботу з їх зверненнями, а також зробити огляд роботи Верховної Ради та своїх законодавчих ініціатив за наявності таких. Окрім того, оскільки заходи відбувались в розпал епідемії COVID-19, народним депутатам під час заходів також пропонувалось окремо висвітлити і роботу Верховної Ради в напрямку подолання наслідків епідемії, стан справ щодо запобігання поширенню інфекції в своїх виборчих округах. Заходи модерувались менеджеркою проєкту Анастасією Матвієнко таким чином, що народні депутати отримували можливість розкрити змістовні складові всіх напрямків своєї роботи і у Верховній Раді, і у виборчому окрузі.
Онлайн захід з Анатолієм Урбанським
Онлайн захід з Сергієм Колебошиним
Проєкт «Інформована взаємодія жителів та народних депутатів Одеської області – запорука демократичного представництва» реалізується Одеською обласною організацією ВГО «Комітет виборців України» в межах Програми USAID «РАДА: відповідальність, підзвітність, демократичне парламентське представництво», що виконується Фондом Східна Європа.